Hosted by Dailymotion. For legal issues report at the Copyright Center, report us on DMC, or use the Instant Removal tool.
Tek tek elleriyle topluyorlar
203 Views • Mar 31, 2018
Description
-Fatma ve Yusuf Çaldıran ile röp
-Diğer detaylar
( SİVAS -ÖZEL-HD)- Sivas’ta baharın gelmesi ile doğada kendiliğinden yetişen, birçok derde deva olduğu düşünülen Madımak otu Sivaslılar tarafından elleriyle tek tek toplanıyor. SİVAS
- Sivas’ta Baharın gelmesi ile doğada kendiliğinden yetişen, birçok derde deva olduğu düşünülen Madımak otu Sivaslılar tarafından elleriyle tek tek toplanıyor. Sivas’ta Bahar’ın gelmesi ile Sivaslıların sofralarının vazgeçilmesi olan ve bir çok derde deva olduğu düşünülen Madımak otu doğada kendiliğinden yetişmeye başladı.
Sivaslılarda Madımak otunun toplama olgunluğuna ulaşması ile doğaya çıkarak elleri ile tek tek Madımak toplamaya başladı.
Sivas’a uzaklığı 37 kilometre olan Hafik ilçesinde de 66 yaşlarındaki Yusuf ve Fatma Çaldıran çifti yol kenarlarında yetişen madımak bitkisini tek tek özenle elleriyle topladı. Fatma Çaldıran Madımağı ayıklayıp, doğradıktan sonra pişirdiklerini belirterek, “Böyle düz alanlarda yetişiyor. Hasat zamanı daha yeni başladı.
Mayıs, Hazirana kadar oluyor. Madımak seviliyor. Herkes tarafından da yeniliyor. Kurutuyoruz, dolap poşetleri ile dolaplara koyuyoruz. İçli köfte, hingel ve çorbada yaparız, şifalıdır, bağırsaklara faydalıdır” dedi.
Yusuf Çaldıran, Madımağın daha çok köylüler için önemli olduğunu dile getirerek, “ Madımak Mart ayında başlar, Mayıs, Haziran gibi biter. Sezonu biter, ondan sonra tohumlanır. Madımakta sadece kendini yiyip pişiriyorsun. Madımaktan 1-2 ay faydalanıyoruz. Kurutuyoruz, kurusundan da kışın faydalanıyoruz” şeklinde konuştu.
Yaylalarda ve meralarda kendiliğinden yetişen madımak bitkisi Mart ayının gelmesi ile toplanmaya başlanıp Haziran ayına kadar doğada bulunabiliyor. Vatandaşlar tarafından toplanan Madımak bitkisi taze tüketilebildiği gibi kış ayları için kurutularak da pişiriliyor. Özellikle; Yozgat, Sivas, Kayseri, Amasya madımak konusunda önde gelen şehirlerdendir. Uzmanlara göre madımak bitkisi bir çok hastalığa iyi geliyor. Kan şekerinin dengelenmesi, idrar söktürücü, mide ve bağırsak rahatlatıcı ve ishal sorunu gibi hastalıklara iyi geldiği belirtiliyor.
http://beyazgazete.com/video/webtv/guncel-1/tek-tek-elleriyle-topluyorlar-517278.html</a>
More from User
Mersin’de Restoranda Kavga Mezitli Belediye Başkanı Ahmet Serkan Tuncer saldırdı sonrasında dayak yedi
beyazgazete
GÖKÇERİ İlk Uçuşunu Gabar’da Yaptı Yerli Hava Balonu IDEF 2025’te Sahneye Çıkıyor
beyazgazete
Vekiller el sıkışmak istemiyordu! Ali Mahir Başarır garip hareketlerine devam ediyor
beyazgazete
Ankara'da İçişleri Bakanlığı önünde patlama! Bölgede operasyon düzenlendi
beyazgazete
İsveç’te skandal olay! Türk çocuğu eşcinsel aileye verildi…
beyazgazete
Mauro Icardi'den 'Aşkın Olayım' şarkısını söyledi!
beyazgazete
Related Videos
Yabani otların arasından tek tek 'madımak' topluyorlar
Haberler.com
Yabani otların arasından tek tek 'madımak' topluyorlar
beyazgazete
Sezon başladı: Ailece tek tek elleriyle topluyorlar! Birçok derde deva
HaberGlobal.com
Sezon başladı, ailecek tek tek elleriyle topluyorlar
Haberler.com
(MARDİN - ÖZEL)Teknolojisi olmayan yeşil soğanı tek tek elleriyle topluyorlar
Haberler.com
Urus won the Auto Bild Allrad Design Award 2018
Motor Web