Hosted by Dailymotion. For legal issues report at the Copyright Center, report us on DMC, or use the Instant Removal tool.
Kafe işletmecileri önlerini göremiyor
Description
Covid-19 salgını sebebiyle işlerinin durma noktasına geldiğini söyleyen kafe çalışanı Umut Barış Özdemir, “Bu süreçte kapasitemiz ister istemez tabi ki azaltıldı. Benim kapasitem 500 kişilik ise bu süreç boyunca 125 kişi alabiliyorum. Hal böyle olunca işletme de çok yara alıyor” dedi. Covid-19 salgını sebebiyle esnaf zor günlerden geçiyor. Mart ayında ilk pozitif vakanın görülmesinin ardından yaklaşık üç ay dükkânlarını kapatan esnaf, açıldıktan sonra da işlerinde eskiye oranla artış olmadığını söyledi. Özellikle kafe işletenlerin kiralarını dahi ödemekte zorlandığını anlatan esnaf Erkin Atay, “Şu an kafe boş. İş yapamazsan hiçbir destek yeterli olmaz. Burayı açarsak boş kapanırsa kimsenin bir faydası olmaz. Bir an önce eski günlere dönmek istiyoruz” diye konuştu. BURAK EYİGÜN “Kapanma kararından sonra çok zorlu bir dönem başladı. Açıldıktan sonra ilk bir ay bocaladık. Ama şu an yine düşüş var. Daha sakin. Okulların, üniversitelerin açılmaması da bizi etkiliyor. Geçen yıla göre işler yarı yarıya düştü. Turların gelmemesi, öğrencinin olmaması, Eskişehir çok turist alan bir şehir. Onların gelememesi bizi etkiliyor. Herkesi gibi biz de etkilendik. Önümüzü göremiyoruz. Çünkü gün günü, hafta haftayı tutmuyor. Vaka sayılarına göre değişiyor bu.” SEMA ÇUHADAR “Bütün esnaf gibi biz de iki buçuk ay boyunca maddi anlamda sıkıntı yaşadık. Ama önemli olan toplum sağlığı. Bana göre insanların tedbirsizliği işleri bu noktaya getirdi. Müşteriler tedbirleri beğeniyor ama bazı müşteriler kurallara uymuyor. Uyardığımızda sıkıntı oluyor. Bizler işletmeciyiz ama benim için insan sağlığı çok önemli. Kısıtlamalar biraz erken kaldırıldığı için insanlar kurallara uymayı bıraktı. Ama biz dükkânımızda çok dikkatliyiz. Sosyal mesafe, ateş ölçümü, dezenfektan hepsi mevcut.” ERKİN ATAY “Adalar piyasası biraz öldü pandemi sürecinden dolayı. Herkes zorluk çekiyor kiraları ödemekte. Çünkü üç ay boyunca bir boşluk yaşadık burada. Personel de kolay bulamıyoruz. Herkes de çalışmıyor, salgından korkuyor. Masalarda dezenfektan var, sosyal mesafeyi de uyguluyoruz ama müşteri gelmedikten sonra bizim için de zorluyor. Şu an kafe boş. İş yapamazsan hiçbir destek yeterli olmaz. Burayı açarsak boş kapanırsa kimsenin bir faydası olmaz. Bir an önce eski günlere dönmek istiyoruz.” UMUT BARIŞ ÖZDEMİR “Bu süreçte kapasitemiz ister istemez tabi ki azaltıldı. Benim kapasitem 500 kişilik ise bu süreç boyunca 125 kişi alabiliyorum. Bu süreçte işveren, personel hepsi çok büyük yara alıyor. Tabi ki devlet destek çıkıyor ama sağladığı destek ne kadar fayda sağlayabilir. Çünkü normal şartlarda asgari ücretle çalışan bir insanın aldığı paradan daha az bir ücret alıyor. Keza müşterilerimiz için bu durum aynı, şu süreçte para harcamak istemiyor insanlar. Hal böyle olunca işletme de çok yara alıyor.”
Keywords & Tags
More from User
00:43
Eskişehir’deki kulaklık hırsızlığı kamerada
ESTV
00:47
Sıvı yağ hırsızları güvenlik kamerasına yakalandı
ESTV
00:58
Daha önce de Eskişehir'i karıştırmış
ESTV
00:43
Eskişehir'de soğan hırsızları pes dedirtti
ESTV
02:00
ESO DİJİTAL ASİSTAN SEÇİMİ KOLAYLAŞTIRACAK
ESTV
00:51
Kadın hırsızlar güvenlik kamerasına yakalandı
ESTV
Related Videos
04:32
Kafe ve restoran işletmecileri 1 Mart'ı dört gözle bekliyor
beyazgazete
01:55
Açılma müjdesini alan kafe ve lokanta işletmecileri hazırlıklara başladı
beyazgazete
03:15
Bursa’da restoran ve kafe işletmecileri mekanların HES kodu ile açılmasını istiyor
beyazgazete
02:31
Hepsi ekran başındaydı! Açılma kararını duyan kafe ve restoran işletmecileri sabahı bekleyemedi
Haberler.com
01:22
Osmaniyeli kafe işletmecileri: Kimlik kontrolü deyip ismini alıyor bayanın Instagram'dan ekliyor; polis veya bekçi bilmiyorum
T24 Haber
02:52
Sinop'ta Kafe İşletmecileri Kar Marjlarının Düştüğünü ve Müşterilerin Alım Gücünün Azaldığını Belirtti
Haberler.com